dnes je 23.11.2024

Input:

Náklady na reklamu v podvojnom účtovníctve

14.10.2024, , Zdroj: Verlag Dashöfer

1.952 Náklady na reklamu v podvojnom účtovníctve

Ing. Zuzana Chochulová

Ako sa účtujú náklady na reklamu v podvojnom účtovníctve? Ako je potrebné k tomu pristupovať? Tieto odpovede nájdete nižšie v článku.

Náklady na reklamu v podvojnom účtovníctve

Osobitné podmienky pre uplatnenie výdavkov (nákladov) vynaložených na reklamu do daňových výdavkov zákon o dani z príjmov upravuje v § 19 ods. 2 písm. k) ZDP. Zároveň v § 21 ods. 1 písm. e) zákon o dani z príjmov vyžaduje, aby takto vynaložené náklady neboli v rozpore so zákonom o reklame.

V súlade s týmito ustanoveniami:

  • reklama musí byť vynaložená na účel prezentácie podnikateľskej činnosti daňovníka, tovaru, služieb, nehnuteľností, obchodného mena, ochrannej známky, obchodného označenia výrobkov a iných práv a záväzkov súvisiacich s činnosťou daňovníka.

  • reklama musí byť vynaložená so zámerom dosiahnutia, zabezpečenia, udržania alebo