2023.11.1.3 Účtovanie nákladov na marketing a reprezentáciu spoločnosti
Ing. Zuzana Sidorová, daňový poradca, DipIFR
Marketing a reprezentácia spoločnosti všeobecne
Pod pojmom marketing a reprezentácia obchodnej spoločnosti možno rozumieť rôzne formy komunikácie účtovnej jednotky smerom navonok s cieľom informovania zákazníka o ponúkaných produktoch a službách a ovplyvňovania jeho nákupného správania.
Marketing a reprezentácia môže mať rôzne formy platenej alebo neplatenej reklamy, sponzorstva, alebo reprezentácie formou rôznych akcií, drobných darčekových predmetov s logom alebo iným identifikovateľným znakom účtovnej jednotky.
Pri definovaní pojmu reklama je možné vychádzať zo zákona č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ktorý reklamu vymedzuje ako predvedenie, prezentáciu alebo iné…