2024.10.1.3 Účtovanie reklamných predmetov v roku 2024
Ing. Ivana Glazelová
Reklama, reklamné predmety, náklady vynaložené na reprezentáciu a sponzorstvo sú z obsahového hľadiska spolu veľmi úzko súvisiace činnosti nakoľko ich cieľom je propagácia spoločnosti, budovanie vzťahov s obchodnými partnermi. Svojim obchodným partnerom poskytujeme v rámci prezentácie tzv. repre výdavky a tiež reklamné predmety alebo vzorky svojich produktov.
Náklady na reprezentáciu
Pokiaľ ide o pojem reprezentácia, tento nie je nikde špecificky definovaný.
Je to činnosť zameraná na podporu svojho obchodného mena, prezentáciu firmy, budovanie obchodných vzťahov. Pôjde najmä o výdavky súvisiace s činnosťou daňovníka, ktoré by mali vytvárať imidž daňovníka, napríklad pri rokovaniach s obchodnými partnermi. V praxi je to napríklad nákup potravín (káva, čaj, ovocie), úhrada za poskytnutie obeda a pohostenie pri…