2024.05.1.4 Účtovanie sponzorského v roku 2024
Ing. Ivana Glazelová
Reklama, náklady vynaložené na reprezentáciu, sponzorstvo sú z obsahového hľadiska spolu veľmi úzko súvisiace činnosti.
Sponzor je osoba alebo spoločnosť, ktorá za protihodnotu poskytuje určitý typ podpory pre podujatie, aktivitu, osobu alebo organizáciu. Najčastejšou formou podpory je poskytnutie finančných prostriedkov, a najčastejšou protihodnotou býva obvykle reklama alebo reklamný priestor.
Reklama
Pod reklamou možno rozumieť platenú formu neosobnej masovej komunikácie. Jej cieľom je informovanie spotrebiteľov a ovplyvňovanie ich správania. Pri samotnom definovaní pojmu reklama je možné vychádzať zo zákona č. 147/2001 Z. z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o reklame”), ktorý reklamu vymedzuje ako predvedenie, prezentáciu alebo iné oznámenie v každej podobe…