2020.16.2.2 Účtovanie vrátenia tovaru v rámci reklamácie v roku 2020
Ing. Jozef Pohlod
Odberateľ nám vrátil v rámci reklamácie tovar s faktúrou, že „náklady navyše” (nechce reklamáciu riešiť dobropisom). Ako máme uvedenú faktúru zaúčtovať v prípade, ak bola pôvodná faktúra s tovarom zaplatená a v prípade, ak nebola pôvodná faktúra s tovarom zaplatená.
Spôsob účtovania závisí od viacerých faktorov, ako napr.:
-
od toho, akým spôsobom budete reklamáciu riešiť (uznanie alebo neuznanie reklamácie),
-
od toho, či Vám odberateľ tovar vrátil alebo nevrátil,
-
či účtujete spôsobom A alebo B účtovania zásob a pod.
Pokiaľ reklamáciu uznáte a tovar Vám odberateľ nevrátil, pričom faktúra ešte nebola zaplatená, z Vašej strany je potrebné vystaviť dobropis na výšku uznanej reklamácie, pričom možno použiť tento spôsob účtovania: