2023.04.1.2 Účtovanie zliav v podvojnom účtovníctve – rezervy na bonusy, skontá, rabaty v roku 2023
Ing. Alena Zábojová
Zľava je považovaná za cenové zvýhodnenie, ktoré poskytuje dodávateľ odberateľovi, resp. predávajúci svojim zákazníkom. Pri obchodnej činnosti sa za účelom podpory predaja používa množstvo marketingových nástrojov. A práve zľavy sú jedným z najpoužívanejších nástrojov v spomínanej oblasti. Obchodníci vystavujú zákazníkom rôzne zákaznícke karty a na základe splnenia stanovených podmienok je im pri budúcom nákupe následne poskytovaná zľava, príp. je poskytovaný tovar v určitej hodnote zadarmo, resp. za „symbolickú” cenu. Iným druhom zliav sú zľavy poskytnuté ako náhrada nesprávneho dodania alebo náhrada dodania tovaru alebo služby nižšej kvality. V praxi sa možno stretnúť predovšetkým s poskytnutými zľavami vo forme rabatu,…