1.518 Vybrané oznamovacie povinnosti zamestnávateľa do zdravotnej poisťovne
Bc. Monika Gajdošová
V októbri 2021 sa pre zamestnávateľov zrušili niektoré oznamovacie povinnosti do príslušných zdravotných poisťovní. Ide o situácie, kedy je zamestnanec práceneschopný, poberá ošetrovné, materské alebo je na rodičovskej dovolenke. V praxi sa ešte stále stretávame s neistotou v jednotlivých oznamovacích povinnostiach.
Zamestnanec a PN
Práceneschopnosť zamestnanca sa do zdravotnej poisťovne oznamuje len v prípade, že poberá náhradu príjmu od zamestnávateľa. Doba, kedy zamestnanec poberá nemocenské vyplácané Sociálnou poisťovňou, a doba, kedy je zamestnanec práceneschopný po skončení podpornej doby, sa do zdravotnej poisťovne neoznamuje.
Príklad č. 1: Zamestnanec bol práceneschopný (PN) od 2.1.2023 do 10.1.2023 (9 dní). Zamestnávateľ má povinnosť odoslať do zdravotnej…